آیین رونمایی از کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» نوشته مونا اسکندری، با روایتگری خانم پروین سلگی همسر «شهید حاج میرزا سلگی»، فردا برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان همدان، این مراسم  در تلار اجتمالاعات خانه معلم همدان برگزار می شود.

نویسنده کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» در این زمینه گفت: سال‌های پیش برای نگارش خاطرات حاج میرزا سلگی دعوت شده بودم، اما از آنجایی که نوشتن حماسه آفرینی‌های فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع) ونیروهایش در طول جنگ وظیفه‌ای سنگین و مردانه بود، نگارش این رشادت‌ها در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» روزی  استاد حمید حسام  و نگارش خاطرات همسر شهید حاج میرزا محمد سلگی قسمت من شد.

حاج میرزا محمد سلگی متولد نخستین روز فروردین ماه سال ۱۳۳۵ از روستای هادی آباد در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان نهاوند است.

خانم مونا اسکندری با اشاره به اینکه عموی شهیدم «علی خوش لفظ» تأکید فراوانی بر کار فرهنگی داشتند،گفت: آغاز طرح نگارش کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» از برنامه چهلم عمویم در دیدار باخانم پروین سلگی در زمان حیات میرزا محمد سلگی آغاز شد و پس از شهادت سردار سلگی به چاپ رسید.

سردار رشید دوران دفاع مقدس میرزامحمد سلگی پس از تحمل دوران رنج و سختی باقی مانده از دفاع مقدس در اثر مشکلات تنفسی یادگار از حمله شیمیایی رژیم بعث عراق در روز ۱۴ فروردین ۹۹ به جمع یاران شهیدش پیوست.

او در خصوص فرآیند نگارش این کتاب گفت: خاطرات این کتاب مستندمحور است و علاوه بر اینکه تاریخ ها، مکان‌ها و... با تحقیق فراوان در کتاب درج شده، برای برخی اتفاقات، از چند شاهد دیگر هم مصاحبه‌های متعدد انجام شده است.

حاج میرزا محمد سلگی در نبرد جانانه فاو، در معرکه عظیم کربلای ۴، در آزمون بی بدیل کربلای ۵، در مقاومت جانانه تنگه احد در فاو و در فرماندهی دلیرانه تنگه مرصاد با پاهای قلم شده اش مردانه ایستاد و از مکتب عاشورایی سیدالشهدا (ع) دفاع کرده است. 

 ناشر کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد»  انتشارات سوره مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی است و این کتاب در ۱۷ فصل و ۳۰۰ صفحه در اسفند ۱۴۰۰ روانه بازار کتاب شده است.

برچسب ها: شهید ، دفاع مقدس ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.